.
BERGEN NH – Gemeente peilt tevredenheid over dienstverlening

Wat vinden inwoners en ondernemer van de dienstverlening van de gemeente? Een selectie hieruit kan zich hierover uitspreken. De gemeente houdt voor de derde maal een onderzoek.

Deze week krijgen 2000 inwoners en 2933 ondernemingen een vragenlijst thuisgestuurd. Inwoners kunnen zeggen wat ze vinden van zaken als woonomgeving, zorg en welzijn en of ze zich voldoende betrokken voelen bij wat de gemeente doet.

.
Ondernemers kunnen aangeven wat ze vinden van o.a. meer het ondernemersklimaat of de relatie met de gemeente.

Betere dienstverlening
“Meedoen helpt”, zegt burgemeester Rehwinkel. “We doen deze peilingen om ervan te leren. Dat is niet alleen goed voor onze organisatie, het levert voor inwoners en ondernemers een betere dienstverlening op.”
Wethouder Bekkering (portefeuillehouder Dienstverlening): “Deelnemers aan de peilingen houden ons zo een spiegel voor over wat we goed doen en waar we verder aan kunnen werken.

.
Wethouder Bekkering: We hebben dienstverlening en onze relatie met Bergense inwoners en ondernemers hoog op de agenda staan.”

Deze peiling is ook gehouden in 2016 en 2019. De BUCH-gemeenten houden deze peiling net als de vorige keren gezamenlijk. Zo kunnen de uitkomsten vergeleken worden, met de die van de vorige peilingen en het landelijke beeld.

Inwoners zijn willekeurig gekozen, kijkend naar een evenwichtige spreiding over woonkernen en leeftijd. De landelijke cijfers, per gemeente, zijn terug te vinden op Waarstaatjegemeente.nl