BERGEN NH – Met het versoepelen van de coronamaatregelen komt langzaam het toerisme weer op gang. Bezoekers zijn belangrijk voor de lokale Bergense economie. Nu is hét moment om Bergen op de kaart te zetten!, meldt de gemeente.

Wat Bergen vooral nodig heeft, is een ‘jaarrond’ spreiding van bezoekers. Daarom start de speciale werkgroep van de kern Bergen, de Taskforce Bergen, een promotiecampagne in meerdere stappen.

Deze Taskforce Bergen bestaat uit vertegenwoordigers van verschillende ondernemersgroepen.

De eerste stap van de campagne is vooral gericht op het versterken en bevestigen van het toeristische-recreatieve imago van Bergen.

In de stappen daarna richt een ‘online videocampagne’ zich op het aanspreken van bezoekers die vooral geïnteresseerd zijn in het unieke van Bergen. Bezoekers die ook buiten het zomerseizoen in Bergen komen voor kwaliteit en verwennerij.

Bekend televisiemaker én Bergenaar Gert Berg van Berg Media speelt met een slimme online videocampagne in op de interesses van mogelijke bezoekers.

Dat doet Berg Media op het juiste moment bij de juiste doelgroep. De komende periode start het bedrijf met opnames voor de vervolgcampagne, het brengt de unieke kenmerken van Bergen in beeld.

Wethouder Erik Bekkering is trots op het resultaat van de eerste stap van de campagne.

“Het laat zien wat een prachtig, veelzijdig dorp Bergen is. Ik hoop dat deze stap een goede aanzet is tot het herstel van de economie in Bergen en dat toeristen ons het jaar door weten te vinden”.

Gebiedsregisseur Han Eshuijs: “Deze prachtige video is een goede stap om te laten zien hoe mooi ons Bergen is”.

Benieuwd geworden naar de eerste video en de speciale website? Bekijk deze via www.bezoek-bergen.nl.