EGMOND AAN ZEE – Door klimaatverandering krijgen we ook in Nederland steeds vaker te maken met warme en tropische dagen. Maar hoe gaan mensen daar eigenlijk mee om? Op het strand van Egmond aan Zee vroeg RTV80 TV aan strandbezoekers hoe zij de hitte ervaren.

De meeste mensen blijken voorlopig nog prima tegen de warmte te kunnen. Sterker nog: veel strandgangers genieten volop van de zon. “Ik vind het heerlijk”, klinkt het meerdere keren. Sommigen zien de warme dagen zelfs als een kans om alvast een kleurtje op te doen voor de vakantie. De verkoelende zeewind maakt het volgens bezoekers “goed te doen” op het strand.

Toch zijn er ook nuances. Waar de één zonder moeite uren in de zon blijft zitten, zoekt de ander liever regelmatig verkoeling op. Ook goed insmeren en voldoende drinken blijven belangrijke aandachtspunten.

De tekst loopt onder de foto verder.

Niet iedereen noemt zichzelf een echte zonaanbidder. Sommige mensen geven aan dat ze thuis liever binnen of in de schaduw blijven wanneer de temperaturen extreem oplopen. Maar zelfs bij mogelijke toekomstige hittegolven van veertig graden (of warmer) denken veel aanwezigen voorlopig nog manieren te vinden om ermee om te gaan.

De sfeer op het strand in Egmond aan Zee is in ieder geval duidelijk: genieten van de zon, zolang er maar af en toe verkoeling mogelijk is.

Deze video is op RTV80 TV te zien vanaf 07.00, 10.00, 13.00, 16.00, 20.00, 22.00, 01.00 en 04.00 uur. Kijk op televisie op Ziggo-kanaal 44, KPN kanaal 1493, Odido kanaal 874, Trined kanaal 514 of SNLR kanaal 514. Ook kun je kijken op de website  en socials van RTV80 en de RTV80 app. Heb je de app nog niet gedownload? Download hier onze RTV80-app voor op jouw smartphone: Android en Apple.