BERGEN – Achter het Wijksteunpunt aan Binnenhof in Bergen ligt een plek die veel mensen nog nooit hebben ontdekt en juist dat maakt het zo bijzonder”, vertelt welzijnscoach Marleen van der Vliet van Stichting Welzijn Bergen aan RTV80. Vanaf woensdag 27 mei opent de verborgen Theetuin opnieuw haar deuren voor bezoekers.

“Veel mensen weten niet dat deze plek hier verstopt ligt. Juist daardoor voelt het alsof je even helemaal weg bent uit de drukte. De tuin brengt rust, ontmoeting en natuur samen. Dat maakt het voor veel bezoekers echt bijzonder.”

Van fruitbomen tot egelhut

Volgens Van der Vliet is de tuin tot en met september iedere woensdagmiddag geopend. De tuin is de afgelopen jaren met veel zorg ontwikkeld door de mensen van ’t Hof van Heden. Dit is een lokaal initiatief in Bergen dat zich richt op het ontwikkelen en onderhouden van een groene, sociale ontmoetingsplek. Inmiddels is de tuin uitgegroeid tot een natuurlijke plek waar mens en natuur samenkomen. Bezoekers vinden er fruitbomen, pompoenen en zelfs een egelhut. Ook hommels, vlinders en vogels voelen zich er zichtbaar thuis. Een kabbelende bronsteen versterkt de rustige sfeer. “Hierdoor voelt de tuin als een verborgen toevluchtsoord midden in Bergen.”

De tekst loopt onder de foto verder.

De uitnodiging van Welzijn Bergen is duidelijk. Of je nu wilt ontspannen met een boek, genieten van de zon of juist samen wilt bijkletsen met vrienden of buurtgenoten in de schaduw: de Theetuin biedt alle ruimte om even te ontsnappen aan de dagelijkse drukte. Ook is er een kopje koffie of thee verkrijgbaar. De verborgen Theetuin is geopend van woensdag 27 mei tot en met september, iedere woensdagmiddag van 14.30 tot 16.30 uur. (Bron foto’s: RTV80).